Mungkinkah kita ? [siri 2]

|

“Ustaz, biarpun saya ni tak bertudung, pakai seksi dedah sana dedah sini, tapi dalam saya baik taw ustaz. Saya jaga solat, 5 waktu tak tinggal. Saya ni macam suci dalam debu la ustaz..”

Dalam Islam, tiada istilah suci dalam debu. Suci tu suci la. Debu tu debu la. Kalau ada orang datang kat ustaz cakap macam tu, ustaz akan kata :”Kamu debu !! Sebab solat kamu tidak mampu mencegah kamu dari perbuatan keji & mungkar !! Solat kamu tidak mendatangkan faedah buat diri kamu !! “ Ingat !! Hijab ni hukum syarak. Pakai tudung hukumnya wajib. Memang tak semua yang bertudung tu baik. Baik dalam ke tak baik isi hati seseorang, serahkan pada Allah.
Yang penting, hukum tudung tu adalah untuk semua, tak kisah la isi hatinya baik ke buruk. Perintah tu wajib dilaksanakan kepada semua yang mengaku beriman.

Sekian saja perkongsian tausyiah dari Ustaz Fadhil. Semoga bermanfaat buat semua.
[sebenarnya banyak dah intipati ceramah beliau yang saya lupa...mohon maaf sebab tidak dapat dikongsikan di sini]

0 ulasan:

Catat Ulasan

©2009 .:[Biarlah pena mewakili bicara]:. | Template Blue by TNB