Bermula dari 0

|

Murai Jaya. Nama baru tu agak memeranjatkan saya. Nama tu asing. BARU.

Namun itulah penempatan baru untuk fakulti saya. Semuanya masih baru. Fasiliti pun belum lengkap. Saya masih teringat lagi bagaimana saya membersihkan rumah yang baru selesai dibina bersama seorang housemate saya pada hari pertama memasuki penempatan baru ini. Kamilah 'perasmi' rumah ini.

Sebenarnya saya tak kisah dengan fasiliti yang kurang lengkap, cuma ketiadaan surau memberikan impak yang besar kepada banyak perkara di sini. Kala saya menulis artikel ni, surau baru sahaja dibuka 2 minggu lalu. Ruang yang terhad, ketiadaan PA sistem tambahan lagi keterbiasaan solat jemaah di rumah membuatkan kaki ni terasa berat untuk mengimarahkan surau baru.

Segalanya tampak sukar. Segalanya bermula dari 0.

[Maaf kerana tak dapat update blog ni. Internet tiada di Murai Jaya ~ tiang telefon pun tiada, macam mana nak guna Streamyx? Kalau nak guna di Kampus Induk pun, blogging telah disekat]

0 ulasan:

Catat Ulasan

©2009 .:[Biarlah pena mewakili bicara]:. | Template Blue by TNB