Bukan kemalangan !

|

Bukanlah kemalangan ataupun kematian tidak dapat dielakkan, tetapi ia adalah holokus alaf baru oleh pihak tentera - Mesti pemikiran ni muncul tanpa diminta setiap kali membaca berita mengenai kematian di bumi Palestin.

Bukanlah saya syok sendiri/SS, ataupun 'beriman dengan teori konspirasi'(istilah ni pernah digunapakai oleh penulis tempatan, nasiblah saya tak ingat siapa), namun sejarah tlh menunjukkan bhw tentera sentiasa membuat pernyataan palsu utk menutup kesalahan [baca: JenayaH PeranG].

Ternyata saya bukan SS, berita kebelakangan ini banyak mendedahkan tampilnya tentera2 Zionis utk memberi keterangan mengenai jenayah yang mereka lakukan.

Breaking The Silence adalah persatuan bekas tentera yg mengumpulkan keterangan drpd beratus-ratus bekas askar mengenai apa dilihat dan dilakukan, termasuklah mendera penduduk Palestin sepanjang perkhidmatan mereka.

Mereka mengakui menerima arahan:"Tembak dan jangan bimbang akibatnya" dari pihak atasan tentera. Tak cukup dgn itu, mereka turut dilarang sekeras-kerasnya utk membincangkan apa yang dilihat dan dilakukan di Gaza.

Bagi mereka yang setia mengikuti isu Palestin, pendedahan ini tidaklah mengejutkan sama sekali!!! Bukan kerana tidak peduli terhadap nasib saudara seagama mereka, tapi kerana itulah hakikat yang berlaku sejak sekian lama, cuma perkara ini ditutup dengan baiknya oleh media yang dikuasai IsraeL. BOIKOT CNN dan agensi berita seKUTU yahuDI !!

Mesti kamu tertanya2 klu media dah cover isu ni, mcm mn plk kita blh tau hakikat sebenar di Palestin? Sudah tentunya melalui pendedahan sendiri oleh rakyat Palestin, terutamanya dokumentari. Lagilah kamu akan bertanya:"Klu dah ada media yg buat, knp penduduk dunia seolah2 tak tau apa2 lagi?"Hah...jawab saya senang jer, klu bukan US buat, maka tak dipandangla..adakah pemikiran ini ada kt diri kita?Tepuk dada, tanya iman...LU JWB SENDIRI la..He..he..


Terkini: POLIS Israel menahan remaja Palestin memakai kemeja-T yang meraikan Baitulmaqdis sebagai kota budaya Arab. Israel menyekat beberapa majlis kebudayaan Palestin daripada diadakan di Baitulmaqdis kelmarin dalam operasi yang jelas bertujuan menghapuskan sebarang 'identiti' Arab sejajar dengan dasarnya untuk menguasai sepenuhnya kota suci ke-3 Islam itu.

0 ulasan:

Catat Ulasan

©2009 .:[Biarlah pena mewakili bicara]:. | Template Blue by TNB