Pembunuh Marwa dipenjara seumur hidup

|

Dresden, Jerman - Pembunuh Dr. Marwa el-Sherbini, Alexander Wiens dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup di mahkamah daerah Dresden pada 11 November (Rabu).

"Dia membunuh Marwa bukan kerana takut tapi kerana dendam",kata ketua hakim Birgit Wiegand.
Marwa Sherbini bersama anaknya, Mustafa

Hukuman itu mendapati Alexander, 28 seorang penganggur bersalah atas pembunuhan Marwa dan cubaan untuk membunuh suami Marwa, Elwy Okaz. Elwy yang kini bertopang memberikan kenyataan menyayat hati dalam sesi perbicaraan. Beliau turut memaklumkan mengenai anaknya yang amat merindui ibunya, kini telah tinggal bersama keluarga di Mesir.

Elwy Okaz

Akhirnya pembunuh Marwa dikenakan tindakan undang-undang. Saya tumpang gembira buat keluarga Marwa. Si zalim Alexander dijatuhkan maximum possible sentence.Siapa tidak tahu mengenai kisah pembunuhan ni?
Kisah yang menunjukkan betapa Islam dipandang rendah oleh non-muslim.
Kisah yang mencetuskan kemarahan umat Islam sedunia.
Kisah yang mendapat reaksi perlahan dari ahli politikus Jerman dan media Barat sehingga mencetuskan tunjuk perasaan dari Cairo hinggalah ke Tehran.

Bagi sesiapa yang tidak sempat mengikuti isu ni dari mula, ingin saya nukilkan serba sedikit dalam entri kali ni, mudah-mudahan menjadi sesuatu yang bermanfaat buat kita semua.

Kisah pembunuhan tragis ni terjadi pada 1 Julai 2009. Seorang wanita hamil 3 bulan ditikam di hadapan hakim sebanyak 18 kali ketika perbicaraan sedang berlangsung. Suaminya tangkas menerpa untuk menyelamatkan isteri namun turut ditikam sang pembunuh. Malangnya suaminya pula ditembak oleh polis yang 'menyangkakan' dia adalah penyerang. Wanita itu mati di tempat kejadian, disaksikan anaknya sendiri yang baru berusia 3 tahun. Dialah Marwa Sherbini, yang kini digelar Hijab Martyr.

Yang peliknya, bagaimana si pembunuh Alexander boleh membawa pisau 18 sentimeter ke mahkamah?
Tambah membingungkan, bagaimana dia boleh menikam sebanyak 18 kali tanpa gangguan dari pengawal & orang sekeliling? Adakah mereka sekadar menonton, macam di panggung wayang?
Lagi menyakitkan hati adalah alasan murahan oleh pihak polis - 'tersilap sangka' lantas menembak kaki Alwy Okaz.

Kisah ni bermula di sebuah taman di Dresden Park. Marwa yang membawa anaknya bersiar meminta izin untuk meletakkan anaknya di buaian, namun Alexander tidak membenarkan. Tidak cukup dengan itu, dia mengherdik Marwa dengan kata-kata "terrorist" & "Islam whore".
Sebagai seorang muslim yang punya maruah diri & sedar agamanya dihina, Marwa membela diri. Tercetusnya pertengkaran di situ.

Alexander, yang anti-Islam dan menaruh kebencian terhadap non-European diheret ke mahkamah dan didenda sebanyak 780 Euro. Namun dia membuat rayuan mahkamah, membolehkan dia bersua sekali lagi dengan Marwa di medan perbicaraan. Kala itulah insiden menyayat hati tersebut terjadi.

Berita ini lansung tidak dihebahkan dan disenyapkan oleh media barat khususnya. BBC senyap sunyi, sedangkan berita mahkamah Dubai yang menjatuhkan hukuman kpd 2 warga British yang mengadakan hubungan seks terbuka di pantai Dubai dihebohkan, dikritik seolah-olah melakukan satu tindakan jahat. Namun, kisah wanita Islam yang mengandung dan ditikam dalam sebuah mahkamah di hadapan hakim di sebuah negara membangun kononnya langsung tidak diambil endah..

[p/s : Nampak sangat bias media Barat yang dikuasai Yahudi. Kuasa media yang mampu membentuk pemikiran rakyat telah dimanipulasi oleh golongan berkepentingan. Trend ni nampaknya telah digunapakai di Malaysia. Oleh siapa agaknya? Hehe.. =p]

0 ulasan:

Catat Ulasan

©2009 .:[Biarlah pena mewakili bicara]:. | Template Blue by TNB