Gaza diancam serangan Zionis lagi!

|

Israel melalui helikopternya telah menggugurkan fliers yang mengarahkan penduduk Gaza menjauhi sempadan Palestin-Israel sebanyak 300 meter atau mereka bakal ditembak tentera Zionis.

Fliers dalam bahasa Arab itu digugurkan dengan banyaknya. Seorang budak cedera ringan akibat terkena kotak yang digugurkan. Setelah menyepi seketika selepas gencatan senjata, fliers tesebut merupakan petanda bahawa IsrAEL akan mengganas lagi.

Dalam perkembangan lain, pasukan bantuan kemanusiaan Eropah - The Hope turut tidak terlepas dari kerenah kerajaan Mesir pimpinan Hosni Mubarak. Bermula dengan penghalangan total penggunaan Rafah sebagai pintu masuk ke Gaza, kini kerajaan Mesir pula mengenakan kuota kemasukan ke Gaza. Bagaimanapun kumpulan itu tidak bersetuju dan menyatakan mereka tetap ingin masuk ke Gaza secara kolektif. Rombongan kali ni bakal membekalkan peralatan perubatan khas khususnya buat mereka yang kurang upaya.

PNN pula melaporkan pasca operasi Cast Lead, terdapat sekurang2nya 75 tan sisa Uranium di bumi Gaza. Siapa tak kenal Uranium? Sisa radioaktif ni bakal menyebabkan kecacatan dan kanser buat penduduk Gaza yang terselamat tempoh hari.
Penemuan mengejutkan(namun tak menghairankan bagi saya) itu dibuat oleh United Nations Environment Program (UNEP) yang bertandang ke Gaza pada April 2009 dengan bantuan badan hak asasi manusia Arab. Melalui penggunaan makmal canggih, sampel tanah dan debu yang diambil turut mengesahkan kehadiran:

  • Cesium: Bahan karsinogenik yang radioaktif
  • Asbestos: Bahan karsinogenik mudah meruap; penyebab masalah kesihatan kanak2, penghidap asma dan orang tua
  • Fosfat: Hasil pengoksidaan fosforus putih
Zionist Holocaust EXPOSED !!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

©2009 .:[Biarlah pena mewakili bicara]:. | Template Blue by TNB