Undang2 bakal 'menghukum' Lieberman?

|

Penyaluran wang secara haram, menipu dan pecah amanah, demikianlah kesalahan Menteri Luar IsraEL yg baru, Avigdor Lieberman,setelah melalui siasatan rasuah:

"Menteri Luar Israel yang baru itu disoal lima jam Jumaat lalu oleh Unit Siasatan Penipuan Kebangsaan.Dalam sesi itu, penyiasat mengemukakannya dokumen mengenai urus niaga kewangan beberapa firma yang disyaki beroperasi secara tidak sah.Lieberman diminta mendedahkan asal usul wang berkenaan dan berapa banyak dipindahkan ke akaunnya serta motif menubuhkan syarikat seperti itu. "

Posting saya kebelakangan ni mcm asyik 'menembak' Lieberman jer, tiada org lain? Ha.. sebenarnya saya cuma menceritakan perkara semasa yg berlaku di IsraEL, yg secara tak langsung memberi kesan kpd Palestin. Dlm posting sebelum ni, saya telah mengatakan bhw Lieberman sdg memimpin parti politik yg mencanangkan ideologi fasis,ni nama parti tersebut dlm bahasa asal mereka:Yisrael Beiteinu.

Ha..skit lagi perkongsian(yg keluar tajuk). Saya tak ingat dah bila, tapi baru2 ni saya ada terbaca ttg perang psikologi yg dilancarkan oleh IDF terhadap penduduk Palestin, iaitu dengan memakai baju kemeja dgn mesej tertentu. Ni merupakan salah satu daripadanya:


Bagi sesiapa yg tidak faham maksudnya, gmbr tu menunjukkan sorang muslimah Palestin yg hamil, klu dibunuh 2 akan mati serentak. Kejamkan?
Fikir2kanlah ttg sikapPENCURI TANAH ni ye??

0 ulasan:

Catat Ulasan

©2009 .:[Biarlah pena mewakili bicara]:. | Template Blue by TNB